Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium
"Współczesna" dla każdego ! (12.12.25)
Bawialnia
BBB niedziela 0-1
BBB niedziela 1-2
BBB niedziela 2-3
BBB sobota 0-1
BBB sobota 0-2
BBB sobota 1-2
BBB sobota 2-3
Benefis Joanny Woś (8.11.25)
Carmina Burana-Filharmonia Narodowa w Łodzi
Chór dla (nie) opornych projekt 11.11.25
Chór dla (nie) opornych projekt 14.06.26
Chór dla (nie) opornych projekt 16.12.25
Chór dla (nie) opornych projekt 30.03.26
Filmowe oblicza miłości-WEEKEND SENIORA
Inauguracja rezydencji Jakuba Jakowicza (10.10.25)
Inauguracja z gwiazdami (19.09.25)
Inspiracje znad Sekwany (19.12.25)
Jazzowym krokiem w nowy rok z Henrykiem Miskiewiczem (3.01.26)
Jubileusz 20-lecia Akademickiej Orkiestry Politechniki Łódzkiej
Kameralistyka symfonicznie (3.10.25)
Kantata o Świętym Mikołaju (5.12.25)
Karnawał w rytmie salsy (16.01.26)
Między jazzem a klasyką (9.01.26)
Młodość i dojrzałość (24.10.25)
Motion Trio po polsku (2.01.26)
Muzyka zaklęta w planetach (23.01.26)
Radosne Requiem (17.10.25)
Richard Galliano i Orkiestra Symfoniczna (30.01.26)
Romantyzm ponad czasem (28.11.25)
Tak brzmi przyszłość (12.09.25)
Tansman odnaleziony (21.11.25)
The Story of Polish Jazz (17.01.26)
U Karłowicza na urodzinach (15.11.25)
Warsztat Odkrywcy Muzyki 3-4
Warsztat Odkrywcy Muzyki 5-6
Warsztat Odkrywcy Muzyki 7-8
Wiedeński kunszt (26.09.25)

"Współczesna" dla każdego ! (12.12.25)
„Współczesna” dla każdego!
Koncert symfoniczny
Paweł Gusnar – saksofon
Leszek Lorent – perkusja
Paweł Przytocki – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Béla Bartók – Koncert na orkiestrę Sz. 116
Ignacy Zalewski – Rogue-like Symphony for saxophones, multipercussion, audience and orchestra (prawykonanie, zamówienie FŁ)
Koncert symfoniczny
Paweł Gusnar – saksofon
Leszek Lorent – perkusja
Paweł Przytocki – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Béla Bartók – Koncert na orkiestrę Sz. 116
Ignacy Zalewski – Rogue-like Symphony for saxophones, multipercussion, audience and orchestra (prawykonanie, zamówienie FŁ)

Bawialnia
Bawialnia to miejsce wyjątkowe.
Zapraszamy do niej dzieci w wieku od 3 do 10 lat. Precz z nudą! W zanadrzu mamy mnóstwo ciekawych zabaw i aktywności związanych z muzyką. Na małych gości czekają wykwalifikowani opiekunowie, zabawki, gry planszowe i na konsolę, proste instrumenty, a także dostosowane do ich wieku filmy edukacyjne. Największą atrakcją jest ruchoma konstrukcja ścienna, odwzorowująca historyczną fasadę Filharmonii Łódzkiej. Dzięki niej można w pomieszczeniu stworzyć oddzielną przestrzeń do zabawy. Położenie na piątym piętrze filharmonicznego gmachu pozwala podziwiać panoramę najbliższej okolicy.
Dzięki bawialni rodzice nie muszą rezygnować z wizyt w filharmonii ani martwić się, jak zorganizować opiekę nad swoimi pociechami, a dzieci mogą spędzić ciekawie i wartościowo czas, bawiąc się i poznając muzykę w sposób dostosowany do swojego wieku.
Bawialnia jest czynna w czasie wybranych koncertów symfonicznych. Informacje na ten temat znajdą Państwo przy opisie danego koncertu. Oferta przeznaczona jest tylko dla dzieci, których rodzice lub opiekunowie słuchają danego dnia koncertu. Koszt to 15 PLN. Liczba miejsc jest ograniczona.
Bawialnia powstała w ramach projektu „KULTURA 3D. Rozbudowa infrastruktury kulturalnej dla nowoczesnej i wielofunkcyjnej Filharmonii Łódzkiej”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014–2020.
fot. Marcin Stępień
Zapraszamy do niej dzieci w wieku od 3 do 10 lat. Precz z nudą! W zanadrzu mamy mnóstwo ciekawych zabaw i aktywności związanych z muzyką. Na małych gości czekają wykwalifikowani opiekunowie, zabawki, gry planszowe i na konsolę, proste instrumenty, a także dostosowane do ich wieku filmy edukacyjne. Największą atrakcją jest ruchoma konstrukcja ścienna, odwzorowująca historyczną fasadę Filharmonii Łódzkiej. Dzięki niej można w pomieszczeniu stworzyć oddzielną przestrzeń do zabawy. Położenie na piątym piętrze filharmonicznego gmachu pozwala podziwiać panoramę najbliższej okolicy.
Dzięki bawialni rodzice nie muszą rezygnować z wizyt w filharmonii ani martwić się, jak zorganizować opiekę nad swoimi pociechami, a dzieci mogą spędzić ciekawie i wartościowo czas, bawiąc się i poznając muzykę w sposób dostosowany do swojego wieku.
Bawialnia jest czynna w czasie wybranych koncertów symfonicznych. Informacje na ten temat znajdą Państwo przy opisie danego koncertu. Oferta przeznaczona jest tylko dla dzieci, których rodzice lub opiekunowie słuchają danego dnia koncertu. Koszt to 15 PLN. Liczba miejsc jest ograniczona.
Bawialnia powstała w ramach projektu „KULTURA 3D. Rozbudowa infrastruktury kulturalnej dla nowoczesnej i wielofunkcyjnej Filharmonii Łódzkiej”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014–2020.
fot. Marcin Stępień

BBB niedziela 0-1
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci najmłodszych: do końca pierwszego roku życia.
Ceny biletów na warsztaty w sezonie 2024/2025 są następujące: online 47 PLN (dziecko + maksymalnie dwoje opiekunów), w kasie 55 PLN, w karnecie (bilety na 3 lub więcej warsztatów): 45 PLN, z Wojewódzką Kartą Rodzin Wielodzietnych: 27,50 PLN. Bilety ze zniżkami oraz w karnecie można kupować wyłącznie stacjonarnie.
Zajęcia Baby Boom Bum, przeznaczone dla najmłodszych, oparte są na koncepcji amerykańskiego muzyka, jazzmana i pedagoga Edwina Eliasa Gordona (1927–2015), który zwracał uwagę, że muzyka powinna być traktowana jak język, który ludzie poznają od pierwszych chwil życia, uczą się go rozumieć i za jego pomocą porozumiewać.
Gordon podkreślał, że małe dzieci są najbardziej chłonne i podatne na naukę: „Ci, którzy dużo wiedzą o rozwoju dziecka, żartują czasami, że chcieliby umrzeć jako małe dzieci, ale najpóźniej jak tylko byłoby to możliwe. Zdają sobie bowiem sprawę, że możliwości uczenia się nigdy nie są większe niż w chwili narodzin. Wobec tego przyjmując, że najważniejszym okresem dla uczenia się jest czas od pierwszych chwil po urodzeniu (a może jeszcze przed tym faktem) do ukończenia trzeciego roku życia, należy kierować dzieckiem tak, aby odbierało nieustrukturowane, nieformalne oddziaływania”.
Warsztaty prowadzą certyfikowane instruktorki metody Edwina Eliasa Gordona.
Ceny biletów na warsztaty w sezonie 2024/2025 są następujące: online 47 PLN (dziecko + maksymalnie dwoje opiekunów), w kasie 55 PLN, w karnecie (bilety na 3 lub więcej warsztatów): 45 PLN, z Wojewódzką Kartą Rodzin Wielodzietnych: 27,50 PLN. Bilety ze zniżkami oraz w karnecie można kupować wyłącznie stacjonarnie.
Zajęcia Baby Boom Bum, przeznaczone dla najmłodszych, oparte są na koncepcji amerykańskiego muzyka, jazzmana i pedagoga Edwina Eliasa Gordona (1927–2015), który zwracał uwagę, że muzyka powinna być traktowana jak język, który ludzie poznają od pierwszych chwil życia, uczą się go rozumieć i za jego pomocą porozumiewać.
Gordon podkreślał, że małe dzieci są najbardziej chłonne i podatne na naukę: „Ci, którzy dużo wiedzą o rozwoju dziecka, żartują czasami, że chcieliby umrzeć jako małe dzieci, ale najpóźniej jak tylko byłoby to możliwe. Zdają sobie bowiem sprawę, że możliwości uczenia się nigdy nie są większe niż w chwili narodzin. Wobec tego przyjmując, że najważniejszym okresem dla uczenia się jest czas od pierwszych chwil po urodzeniu (a może jeszcze przed tym faktem) do ukończenia trzeciego roku życia, należy kierować dzieckiem tak, aby odbierało nieustrukturowane, nieformalne oddziaływania”.
Warsztaty prowadzą certyfikowane instruktorki metody Edwina Eliasa Gordona.

BBB niedziela 1-2
Zajęcia o godz. 16.00 w soboty przeznaczone są dla dzieci w pierwszym i drugim roku życia.
Ceny biletów na warsztaty w sezonie 2024/2025 są następujące: online 47 PLN (dziecko + maksymalnie dwoje opiekunów), w kasie 55 PLN, w karnecie (bilety na 3 lub więcej warsztatów): 45 PLN, z Wojewódzką Kartą Rodzin Wielodzietnych: 27,50 PLN. Bilety ze zniżkami oraz w karnecie można kupować wyłącznie stacjonarnie.
Zajęcia Baby Boom Bum, przeznaczone dla najmłodszych, oparte są na koncepcji amerykańskiego muzyka, jazzmana i pedagoga Edwina Eliasa Gordona (1927–2015), który zwracał uwagę, że muzyka powinna być traktowana jak język, który ludzie poznają od pierwszych chwil życia, uczą się go rozumieć i za jego pomocą porozumiewać.
Gordon podkreślał, że małe dzieci są najbardziej chłonne i podatne na naukę: „Ci, którzy dużo wiedzą o rozwoju dziecka, żartują czasami, że chcieliby umrzeć jako małe dzieci, ale najpóźniej jak tylko byłoby to możliwe. Zdają sobie bowiem sprawę, że możliwości uczenia się nigdy nie są większe niż w chwili narodzin. Wobec tego przyjmując, że najważniejszym okresem dla uczenia się jest czas od pierwszych chwil po urodzeniu (a może jeszcze przed tym faktem) do ukończenia trzeciego roku życia, należy kierować dzieckiem tak, aby odbierało nieustrukturowane, nieformalne oddziaływania”.
Warsztaty prowadzą certyfikowane instruktorki metody Edwina Eliasa Gordona.
Ceny biletów na warsztaty w sezonie 2024/2025 są następujące: online 47 PLN (dziecko + maksymalnie dwoje opiekunów), w kasie 55 PLN, w karnecie (bilety na 3 lub więcej warsztatów): 45 PLN, z Wojewódzką Kartą Rodzin Wielodzietnych: 27,50 PLN. Bilety ze zniżkami oraz w karnecie można kupować wyłącznie stacjonarnie.
Zajęcia Baby Boom Bum, przeznaczone dla najmłodszych, oparte są na koncepcji amerykańskiego muzyka, jazzmana i pedagoga Edwina Eliasa Gordona (1927–2015), który zwracał uwagę, że muzyka powinna być traktowana jak język, który ludzie poznają od pierwszych chwil życia, uczą się go rozumieć i za jego pomocą porozumiewać.
Gordon podkreślał, że małe dzieci są najbardziej chłonne i podatne na naukę: „Ci, którzy dużo wiedzą o rozwoju dziecka, żartują czasami, że chcieliby umrzeć jako małe dzieci, ale najpóźniej jak tylko byłoby to możliwe. Zdają sobie bowiem sprawę, że możliwości uczenia się nigdy nie są większe niż w chwili narodzin. Wobec tego przyjmując, że najważniejszym okresem dla uczenia się jest czas od pierwszych chwil po urodzeniu (a może jeszcze przed tym faktem) do ukończenia trzeciego roku życia, należy kierować dzieckiem tak, aby odbierało nieustrukturowane, nieformalne oddziaływania”.
Warsztaty prowadzą certyfikowane instruktorki metody Edwina Eliasa Gordona.

BBB niedziela 2-3
Zajęcia o godz. 12.00 w soboty przeznaczone są dla dzieci w wieku od 2 do 3 lat.
Ceny biletów na warsztaty w sezonie 2024/2025 są następujące: online 47 PLN (dziecko + maksymalnie dwoje opiekunów), w kasie 55 PLN, w karnecie (bilety na 3 lub więcej warsztatów): 45 PLN, z Wojewódzką Kartą Rodzin Wielodzietnych: 27,50 PLN. Bilety ze zniżkami oraz w karnecie można kupować wyłącznie stacjonarnie.
Zajęcia Baby Boom Bum, przeznaczone dla najmłodszych, oparte są na koncepcji amerykańskiego muzyka, jazzmana i pedagoga Edwina Eliasa Gordona (1927–2015), który zwracał uwagę, że muzyka powinna być traktowana jak język, który ludzie poznają od pierwszych chwil życia, uczą się go rozumieć i za jego pomocą porozumiewać.
Gordon podkreślał, że małe dzieci są najbardziej chłonne i podatne na naukę: „Ci, którzy dużo wiedzą o rozwoju dziecka, żartują czasami, że chcieliby umrzeć jako małe dzieci, ale najpóźniej jak tylko byłoby to możliwe. Zdają sobie bowiem sprawę, że możliwości uczenia się nigdy nie są większe niż w chwili narodzin. Wobec tego przyjmując, że najważniejszym okresem dla uczenia się jest czas od pierwszych chwil po urodzeniu (a może jeszcze przed tym faktem) do ukończenia trzeciego roku życia, należy kierować dzieckiem tak, aby odbierało nieustrukturowane, nieformalne oddziaływania”.
Warsztaty prowadzą certyfikowane instruktorki metody Edwina Eliasa Gordona.
Ceny biletów na warsztaty w sezonie 2024/2025 są następujące: online 47 PLN (dziecko + maksymalnie dwoje opiekunów), w kasie 55 PLN, w karnecie (bilety na 3 lub więcej warsztatów): 45 PLN, z Wojewódzką Kartą Rodzin Wielodzietnych: 27,50 PLN. Bilety ze zniżkami oraz w karnecie można kupować wyłącznie stacjonarnie.
Zajęcia Baby Boom Bum, przeznaczone dla najmłodszych, oparte są na koncepcji amerykańskiego muzyka, jazzmana i pedagoga Edwina Eliasa Gordona (1927–2015), który zwracał uwagę, że muzyka powinna być traktowana jak język, który ludzie poznają od pierwszych chwil życia, uczą się go rozumieć i za jego pomocą porozumiewać.
Gordon podkreślał, że małe dzieci są najbardziej chłonne i podatne na naukę: „Ci, którzy dużo wiedzą o rozwoju dziecka, żartują czasami, że chcieliby umrzeć jako małe dzieci, ale najpóźniej jak tylko byłoby to możliwe. Zdają sobie bowiem sprawę, że możliwości uczenia się nigdy nie są większe niż w chwili narodzin. Wobec tego przyjmując, że najważniejszym okresem dla uczenia się jest czas od pierwszych chwil po urodzeniu (a może jeszcze przed tym faktem) do ukończenia trzeciego roku życia, należy kierować dzieckiem tak, aby odbierało nieustrukturowane, nieformalne oddziaływania”.
Warsztaty prowadzą certyfikowane instruktorki metody Edwina Eliasa Gordona.

BBB sobota 0-1
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci najmłodszych: do końca pierwszego roku życia.
Ceny biletów na warsztaty w sezonie 2024/2025 są następujące: online 47 PLN (dziecko + maksymalnie dwoje opiekunów), w kasie 55 PLN, w karnecie (bilety na 3 lub więcej warsztatów): 45 PLN, z Wojewódzką Kartą Rodzin Wielodzietnych: 27,50 PLN. Bilety ze zniżkami oraz w karnecie można kupować wyłącznie stacjonarnie.
Zajęcia Baby Boom Bum, przeznaczone dla najmłodszych, oparte są na koncepcji amerykańskiego muzyka, jazzmana i pedagoga Edwina Eliasa Gordona (1927–2015), który zwracał uwagę, że muzyka powinna być traktowana jak język, który ludzie poznają od pierwszych chwil życia, uczą się go rozumieć i za jego pomocą porozumiewać.
Gordon podkreślał, że małe dzieci są najbardziej chłonne i podatne na naukę: „Ci, którzy dużo wiedzą o rozwoju dziecka, żartują czasami, że chcieliby umrzeć jako małe dzieci, ale najpóźniej jak tylko byłoby to możliwe. Zdają sobie bowiem sprawę, że możliwości uczenia się nigdy nie są większe niż w chwili narodzin. Wobec tego przyjmując, że najważniejszym okresem dla uczenia się jest czas od pierwszych chwil po urodzeniu (a może jeszcze przed tym faktem) do ukończenia trzeciego roku życia, należy kierować dzieckiem tak, aby odbierało nieustrukturowane, nieformalne oddziaływania”.
Warsztaty prowadzą certyfikowane instruktorki metody Edwina Eliasa Gordona.
Ceny biletów na warsztaty w sezonie 2024/2025 są następujące: online 47 PLN (dziecko + maksymalnie dwoje opiekunów), w kasie 55 PLN, w karnecie (bilety na 3 lub więcej warsztatów): 45 PLN, z Wojewódzką Kartą Rodzin Wielodzietnych: 27,50 PLN. Bilety ze zniżkami oraz w karnecie można kupować wyłącznie stacjonarnie.
Zajęcia Baby Boom Bum, przeznaczone dla najmłodszych, oparte są na koncepcji amerykańskiego muzyka, jazzmana i pedagoga Edwina Eliasa Gordona (1927–2015), który zwracał uwagę, że muzyka powinna być traktowana jak język, który ludzie poznają od pierwszych chwil życia, uczą się go rozumieć i za jego pomocą porozumiewać.
Gordon podkreślał, że małe dzieci są najbardziej chłonne i podatne na naukę: „Ci, którzy dużo wiedzą o rozwoju dziecka, żartują czasami, że chcieliby umrzeć jako małe dzieci, ale najpóźniej jak tylko byłoby to możliwe. Zdają sobie bowiem sprawę, że możliwości uczenia się nigdy nie są większe niż w chwili narodzin. Wobec tego przyjmując, że najważniejszym okresem dla uczenia się jest czas od pierwszych chwil po urodzeniu (a może jeszcze przed tym faktem) do ukończenia trzeciego roku życia, należy kierować dzieckiem tak, aby odbierało nieustrukturowane, nieformalne oddziaływania”.
Warsztaty prowadzą certyfikowane instruktorki metody Edwina Eliasa Gordona.

BBB sobota 0-2
Zajęcia Baby Boom Bum, przeznaczone dla najmłodszych, oparte są na koncepcji amerykańskiego muzyka, jazzmana i pedagoga Edwina Eliasa Gordona (1927–2015), który zwracał uwagę, że muzyka powinna być traktowana jak język, który ludzie poznają od pierwszych chwil życia, uczą się go rozumieć i za jego pomocą porozumiewać.
Gordon podkreślał, że małe dzieci są najbardziej chłonne i podatne na naukę: „Ci, którzy dużo wiedzą o rozwoju dziecka, żartują czasami, że chcieliby umrzeć jako małe dzieci, ale najpóźniej jak tylko byłoby to możliwe. Zdają sobie bowiem sprawę, że możliwości uczenia się nigdy nie są większe niż w chwili narodzin. Wobec tego przyjmując, że najważniejszym okresem dla uczenia się jest czas od pierwszych chwil po urodzeniu (a może jeszcze przed tym faktem) do ukończenia trzeciego roku życia, należy kierować dzieckiem tak, aby odbierało nieustrukturowane, nieformalne oddziaływania”.
Warsztaty prowadzą certyfikowane instruktorki metody Edwina Eliasa Gordona.
Gordon podkreślał, że małe dzieci są najbardziej chłonne i podatne na naukę: „Ci, którzy dużo wiedzą o rozwoju dziecka, żartują czasami, że chcieliby umrzeć jako małe dzieci, ale najpóźniej jak tylko byłoby to możliwe. Zdają sobie bowiem sprawę, że możliwości uczenia się nigdy nie są większe niż w chwili narodzin. Wobec tego przyjmując, że najważniejszym okresem dla uczenia się jest czas od pierwszych chwil po urodzeniu (a może jeszcze przed tym faktem) do ukończenia trzeciego roku życia, należy kierować dzieckiem tak, aby odbierało nieustrukturowane, nieformalne oddziaływania”.
Warsztaty prowadzą certyfikowane instruktorki metody Edwina Eliasa Gordona.

BBB sobota 1-2
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci od 1 do 2 roku życia.
Ceny biletów na warsztaty w sezonie 2024/2025 są następujące: online 47 PLN (dziecko + maksymalnie dwoje opiekunów), w kasie 55 PLN, w karnecie (bilety na 3 lub więcej warsztatów): 45 PLN, z Wojewódzką Kartą Rodzin Wielodzietnych: 27,50 PLN. Bilety ze zniżkami oraz w karnecie można kupować wyłącznie stacjonarnie.
Zajęcia Baby Boom Bum, przeznaczone dla najmłodszych, oparte są na koncepcji amerykańskiego muzyka, jazzmana i pedagoga Edwina Eliasa Gordona (1927–2015), który zwracał uwagę, że muzyka powinna być traktowana jak język, który ludzie poznają od pierwszych chwil życia, uczą się go rozumieć i za jego pomocą porozumiewać.
Gordon podkreślał, że małe dzieci są najbardziej chłonne i podatne na naukę: „Ci, którzy dużo wiedzą o rozwoju dziecka, żartują czasami, że chcieliby umrzeć jako małe dzieci, ale najpóźniej jak tylko byłoby to możliwe. Zdają sobie bowiem sprawę, że możliwości uczenia się nigdy nie są większe niż w chwili narodzin. Wobec tego przyjmując, że najważniejszym okresem dla uczenia się jest czas od pierwszych chwil po urodzeniu (a może jeszcze przed tym faktem) do ukończenia trzeciego roku życia, należy kierować dzieckiem tak, aby odbierało nieustrukturowane, nieformalne oddziaływania”.
Warsztaty prowadzą certyfikowane instruktorki metody Edwina Eliasa Gordona.
Ceny biletów na warsztaty w sezonie 2024/2025 są następujące: online 47 PLN (dziecko + maksymalnie dwoje opiekunów), w kasie 55 PLN, w karnecie (bilety na 3 lub więcej warsztatów): 45 PLN, z Wojewódzką Kartą Rodzin Wielodzietnych: 27,50 PLN. Bilety ze zniżkami oraz w karnecie można kupować wyłącznie stacjonarnie.
Zajęcia Baby Boom Bum, przeznaczone dla najmłodszych, oparte są na koncepcji amerykańskiego muzyka, jazzmana i pedagoga Edwina Eliasa Gordona (1927–2015), który zwracał uwagę, że muzyka powinna być traktowana jak język, który ludzie poznają od pierwszych chwil życia, uczą się go rozumieć i za jego pomocą porozumiewać.
Gordon podkreślał, że małe dzieci są najbardziej chłonne i podatne na naukę: „Ci, którzy dużo wiedzą o rozwoju dziecka, żartują czasami, że chcieliby umrzeć jako małe dzieci, ale najpóźniej jak tylko byłoby to możliwe. Zdają sobie bowiem sprawę, że możliwości uczenia się nigdy nie są większe niż w chwili narodzin. Wobec tego przyjmując, że najważniejszym okresem dla uczenia się jest czas od pierwszych chwil po urodzeniu (a może jeszcze przed tym faktem) do ukończenia trzeciego roku życia, należy kierować dzieckiem tak, aby odbierało nieustrukturowane, nieformalne oddziaływania”.
Warsztaty prowadzą certyfikowane instruktorki metody Edwina Eliasa Gordona.

Benefis Joanny Woś (8.11.25)
Benefis Joanny Woś
Koncert oratoryjny
Joanna Woś, Joanna Motulewicz, Piotr Buszewski, Aleksander Kunach, Andrzej Dobber, Wojciech Gierlach
Paweł Przytocki – dyrygent
Chór i Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Karol Szymanowski – „Król Roger” (wykonanie koncertowe)
Koncert oratoryjny
Joanna Woś, Joanna Motulewicz, Piotr Buszewski, Aleksander Kunach, Andrzej Dobber, Wojciech Gierlach
Paweł Przytocki – dyrygent
Chór i Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Karol Szymanowski – „Król Roger” (wykonanie koncertowe)

Carmina Burana-Filharmonia Narodowa w Łodzi
Specjalny, gościnny koncert symfoniczny
Filharmonii Narodowej
Wykonawcy:Aleksandra Olczyk - sopran, Heikki Hattunen - tenor, Szymon Mechliński - baryton, Krzysztof Urbański - dyrygent, Bartosz Michałowski - dyrektor Chóru FN, Anna Perzanowska-Tarasiuk - przygotowanie chóru Voci di Bambini, Orkiestra Filharmonii Narodowej, Chór Filharmonii Narodowej, Chór POSM im. Emila Młynarskiego w Warszawie Voci di Bambini
Program:
Witold Lutosławski - Koncert na orkiestrę [28']
Carl Orff - Carmina Burana [59']
na zdjęciu: Orkiestra Symfoniczna i Chór Filharmonii Narodowej, fot. Grzesiek Mart, koncert z przerwą.
Filharmonii Narodowej
Wykonawcy:Aleksandra Olczyk - sopran, Heikki Hattunen - tenor, Szymon Mechliński - baryton, Krzysztof Urbański - dyrygent, Bartosz Michałowski - dyrektor Chóru FN, Anna Perzanowska-Tarasiuk - przygotowanie chóru Voci di Bambini, Orkiestra Filharmonii Narodowej, Chór Filharmonii Narodowej, Chór POSM im. Emila Młynarskiego w Warszawie Voci di Bambini
Program:
Witold Lutosławski - Koncert na orkiestrę [28']
Carl Orff - Carmina Burana [59']
na zdjęciu: Orkiestra Symfoniczna i Chór Filharmonii Narodowej, fot. Grzesiek Mart, koncert z przerwą.

Filmowe oblicza miłości-WEEKEND SENIORA
Wykonawcy: Kwintet Giovane Ensemble, Piotr Jakubowski - I skrzypce, Weronika Kretkowska - II skrzypce, Gabriela Graboń - altówka, Justyna Jakubowska - wiolonczel, Jacek Kujawski - kontrabas
W programie:
Wybór utworów opiewających piękno miłości, w większości znanych z dużego ekranu w aranżacjach Jacka Kujawskiego, m.in. „La Califfa”, Obój Gabriela Ennia Morricone czy Michelle zespołu The Beatles.
W programie:
Wybór utworów opiewających piękno miłości, w większości znanych z dużego ekranu w aranżacjach Jacka Kujawskiego, m.in. „La Califfa”, Obój Gabriela Ennia Morricone czy Michelle zespołu The Beatles.

Inauguracja rezydencji Jakuba Jakowicza (10.10.25)
Inauguracja rezydencji artystycznej Jakuba Jakowicza
Koncert symfoniczny
Jakub Jakowicz – skrzypce
Michał Nesterowicz – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Johannes Brahms – Koncert skrzypcowy D-dur op. 77
Dmitrij Szostakowicz – V Symfonia d-moll op. 47
Koncert symfoniczny
Jakub Jakowicz – skrzypce
Michał Nesterowicz – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Johannes Brahms – Koncert skrzypcowy D-dur op. 77
Dmitrij Szostakowicz – V Symfonia d-moll op. 47

Inauguracja z gwiazdami (19.09.25)
Inauguracja z gwiazdami - Iwona Sobotka, Martín García García
Koncert oratoryjny
Iwona Sobotka – sopran
Martín García García – fortepian
Paweł Przytocki – dyrygent
Chór i Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program: Karol Szymanowski – IV Symfonia koncertująca op. 60
Koncert oratoryjny
Iwona Sobotka – sopran
Martín García García – fortepian
Paweł Przytocki – dyrygent
Chór i Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program: Karol Szymanowski – IV Symfonia koncertująca op. 60

Inspiracje znad Sekwany (19.12.25)
Inspiracje znad Sekwany - zakończenie roku muzyki francuskiej
Koncert symfoniczny
Karol Mossakowski – organy
Martin Lebel – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Maurice Ravel – „Pawana na śmierć infantki”
Francis Poulenc – Koncert g-moll na organy, orkiestrę smyczkową i kotły FP 93
Claude Debussy – „La Mer”
Koncert symfoniczny
Karol Mossakowski – organy
Martin Lebel – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Maurice Ravel – „Pawana na śmierć infantki”
Francis Poulenc – Koncert g-moll na organy, orkiestrę smyczkową i kotły FP 93
Claude Debussy – „La Mer”

Jazzowym krokiem w nowy rok z Henrykiem Miskiewiczem (3.01.26)
Jazzowym krokiem w nowy rok z Henrykiem Miśkiewiczem
Koncert jazzowy
Henryk Miśkiewicz – saksofon
Big Band UMFC w Warszawie pod dyrekcją Piotra Kostrzewy
W programie:
utwory Henryka Miśkiewicza
Koncert jazzowy
Henryk Miśkiewicz – saksofon
Big Band UMFC w Warszawie pod dyrekcją Piotra Kostrzewy
W programie:
utwory Henryka Miśkiewicza

Jubileusz 20-lecia Akademickiej Orkiestry Politechniki Łódzkiej
Wykonawcy:
Marcin Werner
Ryszard Jan Osmoliński
Akademicka Orkiestra Politechniki Łódzkiej
W programie:
muzyka klasyczna, popularna, filmowa, utwory znane z musicali i gier; kompozycje m.in. Johna Williamsa, Astora Piazzoli, Glenna Millera, Justina Hurwitza i Ricky'ego Martina.
Marcin Werner
Ryszard Jan Osmoliński
Akademicka Orkiestra Politechniki Łódzkiej
W programie:
muzyka klasyczna, popularna, filmowa, utwory znane z musicali i gier; kompozycje m.in. Johna Williamsa, Astora Piazzoli, Glenna Millera, Justina Hurwitza i Ricky'ego Martina.

Kameralistyka symfonicznie (3.10.25)
Kameralistyka symfonicznie
Koncert symfoniczny
Tansman String Quartet
Paweł Przytocki – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Aleksander Tansman – „Triptyque”
Louis Spohr – Concerto a-moll na kwartet smyczkowy i orkiestrę op. 131
Wolfgang Amadeus Mozart – Symfonia D-dur nr 35 „Haffnerowska”
Koncert symfoniczny
Tansman String Quartet
Paweł Przytocki – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Aleksander Tansman – „Triptyque”
Louis Spohr – Concerto a-moll na kwartet smyczkowy i orkiestrę op. 131
Wolfgang Amadeus Mozart – Symfonia D-dur nr 35 „Haffnerowska”

Kantata o Świętym Mikołaju (5.12.25)
Kantata o Świętym Mikołaju
Koncert oratoryjny
Peter Kirk – tenor
Michał Rot, Dominika Peszko – fortepian
Karol Szutka – organy
Artur Koza – dyrygent
Chór i Orkiestra Symfoniczna FŁ
Chór dziecięcy OSM I st. im. H. Wieniawskiego w Łodzi
Program:
Benjamin Britten – Kantata o Świętym Mikołaju
Koncert oratoryjny
Peter Kirk – tenor
Michał Rot, Dominika Peszko – fortepian
Karol Szutka – organy
Artur Koza – dyrygent
Chór i Orkiestra Symfoniczna FŁ
Chór dziecięcy OSM I st. im. H. Wieniawskiego w Łodzi
Program:
Benjamin Britten – Kantata o Świętym Mikołaju

Karnawał w rytmie salsy (16.01.26)
Karnawał w rytmie salsy
Koncert symfoniczny
Joanna Motulewicz – mezzosopran
Ludwig Carrasco – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Manuel María Ponce – „Ferial”
Ricardo Castro – Intermezzo z opery „Atzimba”
Mariana Villanueva – „Ritual”
Manuel de Falla – Suita „El amor brujo”
Koncert symfoniczny
Joanna Motulewicz – mezzosopran
Ludwig Carrasco – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Manuel María Ponce – „Ferial”
Ricardo Castro – Intermezzo z opery „Atzimba”
Mariana Villanueva – „Ritual”
Manuel de Falla – Suita „El amor brujo”

Między jazzem a klasyką (9.01.26)
Między jazzem a klasyką
Koncert symfoniczny
Anastazja Simińska – śpiew
Maciej Kotarba – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Poemat symfoniczny „Amerykanin w Paryżu” oraz standardy jazzowe George’a Gershwina
Koncert symfoniczny
Anastazja Simińska – śpiew
Maciej Kotarba – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Poemat symfoniczny „Amerykanin w Paryżu” oraz standardy jazzowe George’a Gershwina

Młodość i dojrzałość (24.10.25)
Młodość i dojrzałość
Koncert symfoniczny
Jaeden Izik-Dzurko – fortepian
Mirian Khukhunaishvili – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Fryderyk Chopin – I Koncert fortepianowy e-moll op. 11
Piotr Czajkowski – VI Symfonia h-moll op. 74 „Patetyczna”
Koncert symfoniczny
Jaeden Izik-Dzurko – fortepian
Mirian Khukhunaishvili – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Fryderyk Chopin – I Koncert fortepianowy e-moll op. 11
Piotr Czajkowski – VI Symfonia h-moll op. 74 „Patetyczna”

Motion Trio po polsku (2.01.26)
Motion Trio po polsku
Koncert kameralny
Motion Trio
W programie:
muzyka m.in. Fryderyka Chopina, Wojciecha Kilara, Jana A.P. Kaczmarka, Krzysztofa Komedy
Koncert kameralny
Motion Trio
W programie:
muzyka m.in. Fryderyka Chopina, Wojciecha Kilara, Jana A.P. Kaczmarka, Krzysztofa Komedy

Muzyka zaklęta w planetach (23.01.26)
Muzyka zaklęta w planetach
Koncert oratoryjny
Olga Pasiecznik – sopran
Michał Nesterowicz – dyrygent
Chór i Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Francis Poulenc – Gloria FP 177
Gustav Holst – „Planety” op. 32
Koncert oratoryjny
Olga Pasiecznik – sopran
Michał Nesterowicz – dyrygent
Chór i Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Francis Poulenc – Gloria FP 177
Gustav Holst – „Planety” op. 32

Radosne Requiem (17.10.25)
Radosne Requiem
Koncert oratoryjny
Aleksandra Bednarz – sopran
Mariusz Godlewski – bas-baryton
Neil Thomson – dyrygent
Chór i Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Franz Schubert – III Symfonia D-dur
Gabriel Fauré – Requiem op. 48
Koncert oratoryjny
Aleksandra Bednarz – sopran
Mariusz Godlewski – bas-baryton
Neil Thomson – dyrygent
Chór i Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Franz Schubert – III Symfonia D-dur
Gabriel Fauré – Requiem op. 48

Richard Galliano i Orkiestra Symfoniczna (30.01.26)
Richard Galliano i Orkiestra Symfoniczna FŁ
Koncert symfoniczny
Richard Galliano – akordeon
Agnieszka Nagórka – dyrygentka
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Koncert symfoniczny
Richard Galliano – akordeon
Agnieszka Nagórka – dyrygentka
Orkiestra Symfoniczna FŁ

Romantyzm ponad czasem (28.11.25)
Romantyzm ponad czasem
Koncert symfoniczny
Roman Pryliński – klarnet
Krzysztof Kamiński – fagot
Conrad van Alphen – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Grażyna Bacewicz – Uwertura
Richard Strauss – Duet-concertino na klarnet i fagot
Ludwig van Beethoven – VII Symfonia A-dur, op. 92
Koncert symfoniczny
Roman Pryliński – klarnet
Krzysztof Kamiński – fagot
Conrad van Alphen – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Grażyna Bacewicz – Uwertura
Richard Strauss – Duet-concertino na klarnet i fagot
Ludwig van Beethoven – VII Symfonia A-dur, op. 92

Tak brzmi przyszłość (12.09.25)
Tak brzmi przyszłość!
Koncert dyplomantów Akademii Muzycznych w Łodzi i Krakowie
Gabriela Graboń – altówka
Kacper Staniak – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Karol Szymanowski – Etiuda b-moll op. 4 nr 3 w opracowaniu orkiestrowym Grzegorza Fitelberga
Béla Bartók – Koncert na altówkę i orkiestrę
Piotr Czajkowski – V Symfonia e-moll op. 64
Koncert dyplomantów Akademii Muzycznych w Łodzi i Krakowie
Gabriela Graboń – altówka
Kacper Staniak – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Karol Szymanowski – Etiuda b-moll op. 4 nr 3 w opracowaniu orkiestrowym Grzegorza Fitelberga
Béla Bartók – Koncert na altówkę i orkiestrę
Piotr Czajkowski – V Symfonia e-moll op. 64

Tansman odnaleziony (21.11.25)
Tansman odnaleziony
Koncert symfoniczny
Anna Fedorowa – fortepian
Norbert Twórczyński – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Maurice Ravel – Suita „Nagrobek Couperina”
George Gershwin – „Błękitna rapsodia”
Aleksander Tansman – muzyka do baletu „Lumières” (prawykonanie)
Koncert symfoniczny
Anna Fedorowa – fortepian
Norbert Twórczyński – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Maurice Ravel – Suita „Nagrobek Couperina”
George Gershwin – „Błękitna rapsodia”
Aleksander Tansman – muzyka do baletu „Lumières” (prawykonanie)

The Story of Polish Jazz (17.01.26)
A Story of Polish Jazz
Koncert jazzowy
Alicja Śmietana – skrzypce, prowadzenie
Krzesimir Dębski – skrzypce
Henryk Miśkiewicz – saksofon altowy
Piotr Baron – saksofony
i inni
Koncert jazzowy
Alicja Śmietana – skrzypce, prowadzenie
Krzesimir Dębski – skrzypce
Henryk Miśkiewicz – saksofon altowy
Piotr Baron – saksofony
i inni

U Karłowicza na urodzinach (15.11.25)
Koncert symfoniczny
U Karłowicza na urodzinach. Goście: Zaryan, Niedziółka
Aga Zaryan – śpiew
Wojciech Niedziółka – skrzypce
Maciej Koczur – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Grzegorz Fitelberg – „Pieśń o sokole” op. 18
Mieczysław Karłowicz – Koncert skrzypcowy A-dur op. 8
Mieczysław Karłowicz – pieśni na głos i fortepian w aranżacjach Macieja Koczura na głos i orkiestrę symfoniczną
U Karłowicza na urodzinach. Goście: Zaryan, Niedziółka
Aga Zaryan – śpiew
Wojciech Niedziółka – skrzypce
Maciej Koczur – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Grzegorz Fitelberg – „Pieśń o sokole” op. 18
Mieczysław Karłowicz – Koncert skrzypcowy A-dur op. 8
Mieczysław Karłowicz – pieśni na głos i fortepian w aranżacjach Macieja Koczura na głos i orkiestrę symfoniczną

Wiedeński kunszt (26.09.25)
Wiedeński kunszt, brytyjska elegancja
Koncert symfoniczny
Maciej Łabecki – dyrygent, skrzypce
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Wolfgang Amadeus Mozart – Uwertura do opery „Wesele Figara”
Ludwig van Beethoven – Koncert skrzypcowy D-dur op. 61
Benjamin Britten – „Simple Symphony” op. 4
Gustav Holst – „St. Paul’s Suite” op. 29
Koncert symfoniczny
Maciej Łabecki – dyrygent, skrzypce
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Wolfgang Amadeus Mozart – Uwertura do opery „Wesele Figara”
Ludwig van Beethoven – Koncert skrzypcowy D-dur op. 61
Benjamin Britten – „Simple Symphony” op. 4
Gustav Holst – „St. Paul’s Suite” op. 29
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.